ارز کاردانو ADA چیست؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 783 | نویسنده : |

ارز کاردانو ADA ،در این مطلب می خواهیم به بررسی ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) بپردازیم .ارز دیجیتال کاردانو مبتنی بر شبکه بلاکچین است و نماد این ارز (ADA) می باشد.از رقبای کاردانو می توان به اتریوم (ETH) و ایاس (EOS) اشاره کرد .از اهداف این شبکه می توان به قرار دادهای هوشمند و ساخت برنامه های غیرمتمرکز DAPP و انتقال ارز های دیجیتال اشاره کرد.در ادامه به بررسی دقیق تر ارز دیجیتال کاردانو می پردازیم . 

کاردانو چیست ؟

کاردانو چیست؟

کاردانو چیست ؟

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) که نماد آن ADA  است.در سال 2015 به صورت ICO بازار های ارز دیجیتال ورود کرده است و در سال 2017 در صرافی های مختلف لیست شده است.این ارز نیز به روش شبکه بلاک چین است و می توان روی این بلاکچین نیز قرار دادهای هوشمند را ایجاد و اجرا کرد.از آنجایی پروژه کاردانو خود را پیشگام در نسل سوم بلاکچین می دانند ، ادعا می کنند که سرعت و کارمزد تراکنس های این شبکه بسیار بهتر از بلاکچین اتریوم است.همچنین برنامه های غیرمتمرکز بر روی این شبکه بلاکچین را هیچ فردی نمی تواند متوقف کند.

می توان گفت کاردانو یک پلتفرم اثبات سهام است و هدف آن اجازه دادن به تغییر دهندگان – مبتکران برای ایجاد تعغییرات مثبت جهانی است . این بدین منظور است که کاردانو در پلتفرم خود اجازه نوشتن قرار داد های هوشمند را می دهد تا افزاد بتواند قرار داد های هوشمند خود را در این ساختار پیاده کنند .این پروزه (Open Source )  یا همان متن باز است .  هدف اصلی این پروژه راه اندازه برنامه های غیر متمرکز . قرار داد های هوشمند است .

 

سازنده کاردان به دنبال حل بسیاری از مشکلات صنعت بلاکچین از طریق راه حل های زیر است :

  1. از آنجایی که سازنده اتریوم یک ریاضیدان نیز هست وی به دنبال ین است که خیلی از مشکلات بلاکچین را با ریاضی حل کند تا بتواند از حملات هکری دور باشد و امنیت بسیار بالاییی داشته باشد .
  2. جدا کردن لایه های حسابداری و محاسباتی در بلاکچین خود
  3. ساخت متد جدید رای گیری برای دارندگان ارزدیجیتال
  4. ابداع یک مکانیسمی برای بالا بردن مقیاس پذیری

به عبارتی می توان گفت کاردانو از رقبا اتریوم – ایاس  و دیپر پلتفرم های قرار داد های هوشمند است .اما از انجایی که موسسان کاردانو ژاپنی هستند این پروژه بسیار شبیه پروژه اتریوم می باشد . با این تفاوت که کاردانو خود را پیشگام در نسل سوم بلاکچین می داند .


تاریخچه ارز دیجیتال کاردانو

 

بررسی تاریخچه ارز کاردانو

پروژه کاردانو در سال 2015 آغاز به کار کرد این پروژه بعد از تحقیق های فراوان توانست ایراد های مقیاس پذیری در بیت کوین وهمچنین قرار دادهای هوشمند در اتریوم را برطرف کند. ایجاد کننده پروژه کاردانو چارز هاسکینسون است . که این فرد خودش یکی از توسعه دهندگان پروژه اتریوم بوده است.و همچنین سه شرکت بزرگ به نام های  IOHK و Emurgo و The Cardano Foundation بر روی پروژه کاردانو کار می کنند.اما به دلیل متن باز بودن پروژه ، تیم های زیادی بر روی این پروژه ها مشغول به کار هستند.


موسسان کاردانو (ADA) چه افرادی بودند ؟

کاردانو توسط شخصی بنام چارلز هوسکینوس تاسیس شد ، وی همچنان یکی از بنیانگذاران شبکه اتریوم بود. همچنین وی مدیر عامل شرکت IOHK  است این شرکت همان سازنده بلاکچین کاردانو می باشد .

در مصاحبه ای که با چارلز در باره رمز ارز ها شده است ، ایشون بیان کرده است که از سال 2011 چارلز با ارز های رمزنگاری شده اشنا شده است . که در ان سال ها سرگرم ماین رمز ارز ها و همچنین ترید آنها بوده است . وی بیان کرد که اولین مشارکت حرفه ای وی در صنعت رمز ارز ها در سال 2013 اتفاق افتاده است . که دوره ای درباره بیت کوین برگزار کرد که حدود 80000 دانشجو در اسن دوره حضور داشتند .همچنین هوسکینوس علاوه بر اینکه یک کارآفرین است ، ریاضیدان نیز است .


بلاکچین کاردانو از نسل سوم است ؟

 

به گفته موسس کاردانو سه نسل از بلاکچین را گذراندیم که ما در ادامه مشا را با این سه نسل از بلاکچین آشنا خواهیم کرد .

  1. اولین نسل از بلاکچین مربوط به بیت کوین است و همچنین تراکنش های مالی که از طریق آن انجام می شود .
  2. در نسل دو قرار داد های هوشمند در اتریوم معرفی شد که با این حرکت اتریوم مشکل بلاکچین نسل اول حل شد . پس به نوعی می توان گفت اتریوم نقطه عطف بلاکچین های نسل دوم است . با این حال این نسل مشکلات خاص خود را داشت .
  3. نسل سوم آمد که مشکلات بلاکچین نسل دوم را حل کند ، یکی از بزرگترین مشکلات نسل دو ، مشکل مقیاس پذیری آن بود . پس بلاکچین نسل سوم باید خصوصیت های دو نسل قبل را داشت به همراه اینکه مشکل مقیاس پذیری هم حل میشد،به عبارتی کاردانو با داشتن خصوصیات دو نسل قبل مشکل مقیاس پذیری را حل کرد و خود را جدیدترین نسل از بلاکچین معرفی کرد . و همچنین کاردانو در تلاش است برای یک پایداری ماندگار و همچنین قابلیت همکاری بین سیستم های مختلف.

منبع: https://www.zoomarz.com/


می پسندم نمی پسندم

جمعه 18 مرداد 1400 -14:24 نظرات()